Особливості розвитку образного мислення дітей

   Історичні факти стверджують, що основою процвітання, могутності чи занепаду держав і цілих імперій є рівень духовного розвитку людини, який здебільшого спирається на образний тип пізнання світу.
   У XXI столітті потік інформації настільки великий, що переробити і запам’ятати її може лише людина, яка володіє екстраординарними здібностями. У зв’язку з цим перед педагогами постає завдання: навчити дітей грамотно обробляти інформацію, розвинути пам’ять, формувати мислення дітей. Формування сучасної особистості полягає у тому, щоб через систему вправ, ігор, спеціальних завдань, розвинути у дітей наочно-образне мислення. У шість років діти йдуть до школи. Початок шкільного життя – це випробування для більшості дітей. В їхньому житті відбуваються зміни: змінюється соціальна ситуація розвитку, формується навчальна діяльність, яка стає для дитини ведучою. Саме на основі навчальної діяльності розвиваються основні психологічні новоутворення молодшого шкільного віку. Навчання висуває мислення у центр свідомості дитини. Шкільні програми та підручники в основному розраховані на навчання школярів з домінуючою лівою півкулею.
   К. Ушинський зазначав, що дитина мислить образами, звуками, фарбами. Чим більше різноманітних компонентів буде задіяне у процес запам’ятовування, тим глибшим, повнішим і ефективнішим буде його відтворення. Захоплюючись ідеалами науковості, чіткості, логічності, ми не раз забуваємо, що мисленню, для того, щоб бути по-справжньому продуктивним, необхідні такі якості, як рухливість і гнучкість, здатність встановлювати найнесподіваніші зв’язки, знаходити аналогії. Нині важливо не форсувати розвиток логічного мислення, а, навпаки, створити для нього базу – нагромадити образні, справді необхідні уявлення для його становлення. Дослідження психологів доводять, що образне мислення більш властиве дитині, ніж мислення аналітичне. Тому в процесі розвитку вмінь і навичок дослідницького пошуку необхідно широко використовувати матеріал літератури для дітей, зображувальну діяльність дітей та інші види художньої діяльності, що спираються переважно на образне мислення.

1 коментар:

  1. Дуже цікавий допис! Які б ігри чи вправи Ви могли порекомендувати для розвитку саме такого виду мислення?

    ВідповістиВидалити

Методичні підходи до навчання дошкільників математики

  В сучасній дидактиці науковці розглядають навчання елементів математики як логіко-математичний розвиток дошкільника. Державні вимоги щодо...