В сучасній дидактиці науковці розглядають навчання елементів математики як логіко-математичний розвиток дошкільника. Державні вимоги щодо опанування дошкільниками математики представлені у Базовому компоненті дошкільної освіти, де акцент робиться не тільки на суто математичних, а й на логічних уміннях, формуванні здатності мислити чітко, системно, творчо, узагальнювати, робити висновки й усні обчислення.
Основні методичні підходи до навчання дошкільників математики:
- Навчання математики має проходити через гру у цікавій і захоплюючій формі.
- Мотивація математичної діяльності дітей має бути ігровою.
- Максимум уваги «слабким» дітям. Необхідно уникати негативного оцінювання дитини і результатів її діяльності.
- Вихователю слід навчитися складати індивідуальну програму розвитку дитини, активно здійснюючи індивідуально-диференційований підхід до математичної освіти дошкільників.
- Працювати з індивідуальними навчальними картками на занятті. Залучати дітей до самоконтролю та взаємоконтролю при виконанні завдань на картках (див. ж-л «Зростаємо разом»).
- Активно пропагувати роботу в парах та мікрогрупах.
- Застосовувати принцип інтеграції математичних знань в різних видах діяльності дітей протягом дня.
- На заняттях з математики використовувати фізкультхвилинки математичного змісту або рухливі ігри з логічним навантаженням математичного змісту. З метою забезпечення психічного здоров'я дітей, зняття психологічної напруги варто відводити місце психогімнастиці.
- Постійно підтримувати зв'язок нового матеріалу з раніше вивченим дітьми. Ознайомлення з новим математичним поняттям краще будувати на навчальних іграх та традиційній методиці розвитку елементарних математичних уявлень у дошкільників.
- Чергувати різні за видом та складністю завдання, казкові сюжети, хвилинки відпочинку.
- Враховуючи наочно-дійовий (образний) характер мислення дошкільників, на заняттях з математики варто активно використовувати натуральну, зображувальну та графічну наочність (картки-графи, блок-схеми, таблиці, план-схеми, моделі, символічні зображення тощо), особливо у старшому дошкільному віці.
- Діагностувати логіко-математичний розвиток дітей варто як на контрольно-діагностичних заняттях, так і в повсякденному житті у формі спостережень, індивідуальної роботи, співбесід з дітьми тощо.
- Спонукати дошкільнят застосовувати засвоєні знання і вміння у нестандартних ситуаціях.
Заняття з математики в основному є комплексними, тобто на кожному занятті розглядаються поняття 2 і більше розділів програми логіко-математичного розвитку (величина + множина; множина + форма; множина + простір; число + вимірювання; число + час + вимірювання тощо). Бажано, щоб завдання, які опрацьовуються на занятті, були логічно пов'язані, тоді знання з одного розділу програми поглиблюватимуть знання та вміння з іншого.
Дуже цікаво! А Ви навчаєте дітей дошкільного віку основних понять з математики лише на заняттях? Чи ще на інших формах життєдіяльності? Можливо, на прогулянках чи на заняття з фізичного виховання? Розкажіть, будь ласка, як це відбувається
ВідповістиВидалитиНавчаю і на прогулянках, і на фізичній культурі. Можемо рахувати предмети в будь-якому місці
ВидалитиДуже цікава інформація!Дякую! А які найчастіше підходи до навчання дошкільників математики ви використовуєте?
ВідповістиВидалитиНамагаюся використовувати всі підходи. Але найчастіше навчаю через гру
ВидалитиДуже цікава інформація! Сподобавля 10 пункт! Відпочинок дуже важливий у різних видах діяльності з дітками. Скажіть, будь ласка, що Ви можете порадити, що можна робити з дітками на хвиликах для відпочинку?
ВідповістиВидалитиЦікава інформація. Як поєднуєте ці підходи на практиці?
ВідповістиВидалитиВ залежності від форми роботи з дітьми, якщо їх можна між собою поєднати
ВидалитиСподобалась інформація. Та чи можна з дітьми раннього віку впроваджувати заняття з математики?
ВідповістиВидалити